KVKK’nin kararına göre, bir kişi, bir bankanın müşteri temsilcisi ile yaptığı görüşmenin ses kaydının kendisine verilmesini istedi. Talebi banka tarafından reddedilen kişi, KVKK’ye başvurdu.
Başvuruyu inceleyen KVKK, bankanın, Bankacılık Kanunu ile Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunca çıkartılan “Sır Niteliğindeki Bilgilerin Paylaşılması Hakkında Yönetmelik” hükümleri doğrultusunda kayıtları paylaşamadığını tespit etti.
İlgililerin, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu doğrultusunda, kişisel verileri üzerindeki haklarını kullanabilmeleri adına görüşme kayıtlarını alabileceğine hükmeden KVKK, görüşmede varsa üçüncü kişilere ait verilerin çıkarılması/maskelenmesi önlemleri alınarak ses kayıtlarının gönderilmesi yönünde bankayı talimatlandırdı.
More Stories
Aşırı sağcı partiler AB’nin politikalarını ‘saplantılı’ buldu
Muğla’nın Akyaka sahilinde deniz suyu yaklaşık 30 metre çekildi
RTÜK Başkanı’na göre ekranlar başarılarla değil olumsuz haberle dolu